past events
Past Event
Piaci trendek és sikeres HR válaszok példátlan helyzetekre
 

A Dutcham és a Profession.hu közös szervezésű webinárja során Frido Diepeveen, a Dutcham elnökségi tagja HR szakemberekkel beszélgetett az aktuális munkaerőpiaci trendekről, valamint arról, hogy tudja egy HR vezető sikeresen kezelni az olyan helyzeteket, amelyre még nem volt precedens. Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a beszélgetés kulcsszavai a következők voltak: empátia, rugalmasság, alkalmazkodás, érzékenység.


Beszélgetőtársai voltak:
Simon-Göröcs Lili, Head of HR, Profession.hu
Horváth Krisztina, HR Leader, FrieslandCampina EMEA SSC
Gigler Anita, HR, employer branding & CSR manager, Rossmann
Zsédely Krisztián, Sales Director, Profession.hu

 

A panelbeszélgetésnek jó alapott adott Zsédely Krisztián, a Profession.hu kereskedelmi igazgatójának prezentációja, amelyben röviden bemutatta az elmúlt fél év Profession.hu kutatásainak tanulságait:
„Belénk ivódott annak a nehézsége, hogy milyen nehéz megtalálni és integrálni a jó jelölt-kollégákat egy szervezetbe. Számtalan eszközzel tettünk a jelöltekért: gyönyörű irodák, megváltozott leadership kultúra, a home office lehetősége, empowerment, lapos szervezetek, kreatív toborzási eszközök, egyre szofisztikáltabb folyamatok, erősítés mobilon.

A toborzási nehézségek tudatában a magyarországi cégek jelentős hányada nagy nehézségekkel szemben, akár béreket csökkentve is állta a sarat. Hiszen csak így lehet erősen kijönni egy válságból, jól elkapni a felemelkedést. Olyan csapattal, akik bíznak a vezetőkben, akik mindent megtesznek a cégért, akik emlékeznek rá, hogy a vezetők is mindent megtettek értük, amikor szükség volt rá.”- mondta Krisztián.

 

Krisztián azt is hozzátette, hogy nehéz szektorokat kiemelni, inkább az egyes szereplők reagálnak különbözően az adott szektoron belül a vírushelyzet által bekövetkezett kihívásokra.

A beszélgetésben megszólaló HR vezetők egyetértettek abban, hogy a karantén időszaka alatt felértékelődött a cégek felelősségvállalása a munkavállalók iránt, akik pedig különösen nagyra értékelték a cég vezetősége által nyújtott támogatást: legyen szó anyagi vagy lelki támaszról.

A HR sokrétűen tud segíteni a home office időszakban: van olyan cég, aki “Home Alone” klubot szervezett az egyedül élő kollégáknak illetve “Kids Club”-ot a gyerekeseknek. Volt olyan cég, amely vezetősége nyíltan kommunkálta a munkavállalói felé, hogy “biztos helyed van nálunk”, ezzel is erősítve a stabilitás és biztonság érzését.


Az “onboarding”, tréning és csapatépítő programokat is az új helyzethez kellett igazítani, kreatív módon fenntartani a közösségi szellemet.

A kényszer nagy úr volt, azok a cégek is egyik napról a másikra álltak át az otthoni munkavégzésre, ahol ez korábban nem volt a vállalati kultúra része. Az adatbiztonságon és biztos internet kapcsolaton túl azonban más kihívást is magával hozott az a helyzet, hogy a kollégák a legtöbb cégnél az irodán kívüli munkavégzésre kényszerültek. Az elmagányosodás, a vezetői kontroll hiánya, gyermekes családok esetében a munka és az otthoni tanulás összehangolása érzelmileg és mentálisan nagyon megterhelő volt. És nem csak a kollégák, de bizony a HR vezetők számára is. Ahogy az egyik panelista találóan megfogalmazta: “ Egy kiborult HR-es senkin nem tud segíteni”, ezért kiemelten fontos volt a rekreáció, a testi-lelki feltöltődés segítése akár online jóga vagy gerinctorna formájában.


A kérdésre, hogy mit csinálnának másként idén márciusban azt felelték, hogy nagyjából ugyanúgy cselekednének mint most, de még jobban előtérbe helyeznék a munkavállalók lelki jólétét.

Galéria

More News.
Don't miss them
DUTCHAM News April 2025
 
business
DUTCHAM newsletter
read more
AAM Enters Its Fourth Continent:
 
business
Member News
read more
DUTCHAM News March 2025
 
economy
DUTCHAM newsletter
read more
DUTCHAM News
 
business
DUTCHAM
read more
H-1117 Budapest, Alíz utca 3. IV. Office Garden 4. floor
Phone: +36 70 602 3238 Email: info(@)dutcham.hu